loading...
آموزش برنامه نویسی اندروید
گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 27 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (0)

در مباحث قبلی، برنامه eclipse را به عنوان محیطی برای نوشتن کدهای برنامه اندروید معرفی کردیم. برنامه eclipse به گونه ای طراحی شده است که قواعد کدنویسی را با دقت بالایی می تواند چک کند و اگر شما بخشی از قواعد کدنویسی را رعایت نکنید، با نشان دادن یک پیام خطا و یا هشدار، به شما این مورد را اعلام می کند.

ابتدا باید شرح بدهیم که تفاوت بین پیام خطا و پیام هشدار در برنامه eclipse چیست. زمانی که شما با یک پیام خطا روبرو شوید (این پیام با علامت قرمز رنگ نمایش داده می شود)، یعنی کدها یک مشکل اساسی دارد که تا آن را برطرف نکنید، برنامه اندروید ساخته نخواهد شد. یعنی تا زمان برطرف کردن این خطا، برنامه eclipse به شما اجازه شبیه سازی برنامه اندروید و یا ساخت فایل نهایی برنامه اندروید را نمی دهد. اما پیام هشدار که با رنگ زرد رنگ نمایش داده می شود، تنها مواردی را به نویسنده برنامه اندروید هشدار می دهد، مواردی که ممکن است که به بهتر کد نوشتن (استاندارد کد نوشتن)، و یک سری موارد دیگر کمک کند. عدم توجه به این هشدارها، موجب عدم اجرای برنامه نخواهد شد و شما با وجود تعدادی هشدار، می توانید برنامه اندروید خود را بسازید و برنامه هم مشکلی نخواهد داشت.

در ادامه، تعدادی مثال در مورد پیام خطا و پیام هشدار در برنامه eclipse ذکر خواهیم کرد تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

پیام خطای قرمز رنگ در برنامه eclipse :

فرض کنید که من، علامت ; را که باید در پایان یک خط از کدها قرار بگیرد، حذف کنم. برنامه eclipse یک پیام خطا را به صورت علامت قرمز رنگ در کنار آن خط از کدها نمایش خواهد داد :

 

 

ادامه مطالب

گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 32 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (0)

در برنامه eclipse ، ابتدا یک پروژه اندروید با نام Kelidestan بسازید (نام package را برابر com.example.kelidestan انتخاب کنید. نام activity اصلی را برابر Activity1 انتخاب کنید).

پس از ساخت پروژه اندروید، فولدربندی آن در سمت چپ پنجره برنامه eclipse ، به صورت زیر نمایش داده می شود :

ادامه مطالب
گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 22 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (0)

برای آنکه با مفهوم activity در اندروید آشنا شوید، ابتدا در برنامه eclipse ، یک پروژه اندروید می سازیم و سپس مفهوم activity را بر اساس فایل های پروژه اندروید ساخته شده، شرح می دهیم.

در برنامه eclipse ، ابتدا یک پروژه اندروید با نام Kelidestan بسازید (نام package را برابر com.example.kelidestan انتخاب کنید. نام activity اصلی را نمی خواهد تغییر دهید و همان نامی باشد که به طور اتوماتیک نمایش داده شده)

پس از ساخت پروژه، نام آن در ستون سمت چپ برنامه eclipse نمایش داده می شود :

 

 

 

 

ادامه مطالب

گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 16 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (0)

اگر در برنامه eclipse ، با virtual device برنامه اندروید خود را شبیه سازی کرده باشید، مطمئنا سرعت پایین اجرا شدن virtual device برایتان بسیار آزاردهنده بوده است. در اینجا قصد دارم که برنامه YouWave Android را معرفی کنم که یک برنامه مناسب و سریع برای شبیه سازی برنامه های اندروید بر روی کامپیوتر (بدون داشتن گوشی دارای اندروید) می باشد.

البته این نرم افزار، فایل APK برنامه اندروید را برای نصب برنامه می گیرد، اما این موضوع مهم نیست و ما قبلا نحوه ساخت فایل APK از پروژه اندروید ساخته شده در eclipse را آموزش دادیم. ساخت فایل APK زیاد زمان بر نیست و به سادگی می توان این کار را انجام داد.

بنابراین ابتدا فایل APK برای برنامه اندروید مورد نظرتان بسازید (. سپس برنامه YouWave Android را باز کنید و صبر کنید تا صفحه آن به صورت شکل زیر بارگذاری شود :

 

 

 

ادامه مطالب

گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 81 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (1)

اگرچه ما برنامه اندروید مورد نظرمان را به صورت یک پروژه در برنامه eclipse می سازیم ولی درنهایت باید این پروژه، تبدیل به یک فایل APK بشود. درواقع این فایل APK است که در آخر برای نصب برنامه مورد نظرمان بر روی گوشی دارای اندروید، مورد استفاده قرار می گیرد.

اکنون قصد داریم که چگونگی ساخت یک فایل APK از پروژه اندروید ساخته در eclipse را آموزش بدهیم. فرض کنید یک پروژه به نام Kelidestan.com در برنامه eclipse ساخته باشیم. نام این پروژه را می توان در ستون سمت چپ برنامه eclipse مشاهده نمود :

ادامه مطالب
گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 27 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (0)

در مباحث قبلی، نحوه نصب بسته های نرم افزاری مختلف که برای برنامه نویسی اندروید لازم می باشند را شرح دادیم. اگر با تلاش فراوان، هنوز موفق به ساخت یک پروژه اندروید نشده اید، می توانید به مبحث اول رفته و بسته نرم افزاری کامل برای برنامه نویسی اندروید را دانلود و نصب نمایید. اکنون سایر مباحث را بر اساس این بسته کامل توضیح می دهیم (هیچ تفاوتی نمی کند و تنها ممکن است ظاهر شماره های مختلف با هم فرق داشته باشد).

شما بر اساس مباحث قبل، ساختار کلی را درک کرده اید، مثلا اگر در این بسته نرم افزاری، هیچ virtual device ای نصب نباشد، می توانید بر اساس آموزش های قبلی، یک virtual device بسازید. یا مثلا اگر برنامه eclipse محل نصب SDK را پیدا نکرده باشد، شما یاد گرفته اید که چگونه مسیر را در برنامه eclipse مشخص بکنید. اما فعلا این موارد برای ما مهم نیست (آنها قبلا شرح داده شده اند) و می خواهیم به موارد مهم تری بپردازیم.

بسیار خوب، حالا شروع می کنیم. فرض کنید که شما یک پروژه اندروید در برنامه eclipse ساخته اید و اکنون قصد دارید که آن را اجرا کنید. نام پروژه اندروید ساخته شده، در ستونی در سمت چپ پنجره برنامه eclipse نمایش داده می شود. مثل شکل زیر (فرض کرده ایم نام پروژه، Kelidestan.com باشد) :

آموزش برنامه نویسی اندروید
ادامه مطالب
گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 24 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (0)

اکنون قصد داریم که اولین پروژه اندروید خود را بسازیم. برای این منظور، ابتدا باید برنامه Eclipse را باز کنیم.

دقت کنید که ممکن است ظاهر شماره های مختلف برنامه Eclipse با هم تفاوت داشته باشد و اگر دکمه ها یا منوهایی که در ادامه گفته می شود در برنامه شما موجود نیست، باید در بخش های مختلف برنامه جستجو کنید و آنها را بیابید. در کل باید بدانید که به مرور زمان ممکن است ظاهر برنامه Eclipse و روند ساخت پروژه در شماره های مختلف آن تغییر کند، بنابراین اگر پنجره هایی که من به شما نمایش می دهم با پنجره های برنامه شما متفاوت بود، اشکالی ندارد و شما یک بار توضیحات من را بخوانید، آنگاه متوجه می شوید که چگونه از برنامه فعلی خود استفاده کنید.

از منوی File، ابتدا گزینه New و سپس گزینه Project را انتخاب کنید. پنجره ای به شکل زیر باز می شود :

آموزش برنامه نویسی اندروید
ادامه مطالب
گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 26 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (0)

بسته نرم افزاری Android Developer Tools (یا به اختصار ADT) به شما این امکان را می دهد که بتوانید در برنامه Eclipse، پروژه های اندروید را ساخته و اجرا کنید. شما باید ابتدا ADT را دانلود کنید. فایل مربوط به آن را می توانید در اینترنت بیابید.

پس از دانلود فایل مربوط به ADT، ابتدا فایل را از حالت فشرده در بیاورید. سپس برنامه Eclipse را اجرا کنید و از منوی Help گزینه Install New Software را انتخاب کنید. پنجره ای به شکل زیر باز می شود :

آموزش برنامه نویسی اندروید
گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 26 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (0)

زمانی که شما قصد دارید یک برنامه برای اندروید بسازید، باید کدهای برنامه را در یک محیط مناسب بنویسید. نرم افزار Eclipse برای این منظور به کار می رود. ابتدا باید نرم افزار Eclipse را دانلود کنید. بنابراین باید به سایت اصلی این نرم افزار رفته و نسخه مناسب برای ویندوز خود را دانلود کنید. لینک سایت اصلی این نرم افزار در زیر آمده است :

http://www.eclipse.org

در این سایت، ابتدا به قسمت Downloads بروید و سپس نرم افزار با نام Eclipse IDE for Java EE Developers را دانلود کنید (البته Eclipse IDE for Java Developers را هم می توانید انتخاب کنید که شامل موارد ضروری است). دقت کنید که دو نسخه از این نرم افزار برای دانلود وجود دارد، یکی نسخه 32 بیتی و دیگری نسخه 64 بیتی، بنابراین شما ابتدا باید ببینید ویندوزتان 32 بیتی است یا 64 بیتی و سپس نسخه مناسب برای ویندوز خود را دانلود کنید. همچنین گزینه هایی وجود دارد که تعیین می کند که نرم افزار را برای windows می خواهید یا برای linux و یا برای Mac، پس مراقب باشید که نسخه اشتباهی دانلود نکنید.

پس از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده درآورید. درون آن یک فولدر به نام eclipse می باشد. این فولدر را باید درون فولدر Program files (که درون درایوی که ویندوز شما در آن نصب شده قرار دارد) کپی کنید. حالا وارد فولدر کپی شده بشوید و فایل eclipse.exe را اجرا کنید. بنابراین برنامه Eclipse اجرا خواهد شد و پنجره زیر باز می شود :

 

 

ادامه مطالب

گروه نرم افزاری زئوس بازدید : 18 سه شنبه 24 شهریور 1394 نظرات (0)

زمانی که شما می خواهید یک برنامه برای اندروید بنویسید، قرار است برنامه شما بر روی یک گوشی موبایل دارای اندروید نصب شود. شما باید عملکرد برنامه خود بر روی گوشی موبایل را بدانید. مسلما نمی توان بعد از هر تغییر جزئی، برنامه را بر روی یک گوشی موبایل نصب کرد و تغییرات را مشاهده کرد، زیرا بسیار طاقت فرسا خواهد بود. راه حل این است که از یک شبیه ساز استفاده کنیم که بتواند عملکرد برنامه بر روی گوشی موبایل را در همین کامپیوتر فعلی شما شبیه سازی کند.

برای شبیه سازی برنامه ساخته شده برای اندروید، باید یک دستگاه مجازی (virtual device) نصب کنید. برای این منظور، ابتدا برنامه Android SDK Manager را اجرا کنید، سپس از منوی Tools، گزینه Manage AVDs را انتخاب کنید تا پنجره زیر باز شود :

 

ادامه مطالب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
فروش سورس بیسیک فور و اکلیپس
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر روی مطالب آموزشی کار کنیم یا فروش سورس؟
    دانلود ADT Bundle

    دانلود ADT Bundle :

    دقت کنید که برای اجرا شدن نرم افزار ADT Bundle ، باید بسته نرم افزاری java را بر روی سیستم خود نصب کرده باشید (JDK - JRE).

    می توانید نسخه 32 بیتی یا 64 بیتی نرم افزار ADT Bundle را از لینک های زیر دانلود کنید  :


    دانلود مستقیم نسخه 32 بیتی نرم افزار ADT Bundle

    دانلود مستقیم نسخه 64 بیتی نرم افزار ADT Bundle

    دانلود مستقیم JRE  :


    دانلود مستقیم Java Runtime Environment (JRE) 7.0.9 x64.zip

    دانلود مستقیم Java Runtime Environment (JRE) 7.0.9 x86.zip

    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 451
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 500
  • بازدید کلی : 19,974